неділю, 30 серпня 2020 р.

Про перебіг другого дня VІ Конгресу освітян Донеччини «Освіта Донеччини: гнучка, інноваційна, якісна!»

     Другий день Конгресу освітян Донеччини «Освіта Донеччини: гнучка, інноваційна, якісна!» охопив понад 2000 освітян, серед яких були науковці, керівники ЗЗСО, ЗДО, ЗПО, ЗПТО, методисти, учителі-предметники, початкових класів, психологи та представники громадськості. Різноманітність тем, запропонована педагогам для обговорення, дала можливість глибоко, системно й ґрунтовно висвітлити всі актуальні проблеми сучасної освіти: від дошкільної до профільної.

Локація вчителів природничого циклу «Шкільна природнича освіта у чотиривимірному просторі»

У межах роботи VI конгресу освітян Донеччини відділом природничих дисциплін проведено низку методичних заходів:
  • онлайн-семінар «Природнича освіта у чотиривимірному просторі» для вчителів дисциплін природничого циклу, до якого долучилося 100 освітян області;
  • круглий стіл для методистів та вчителів географії «Інноваційне освітнє середовище у контексті проєктування особистісного розвитку учнів через географічну освіту», який об’єднав учителів географії;
  • віртуальний семінар «У фокусі методичної уваги: перспективи розвитку шкільної фізичної освіти», у якому взяли участь близько 50 педагогів: методисти, відповідальні за викладання фізики та астрономії;
  • панельна дискусія «Історії успіху – дієві рекомендації щодо реформування освітнього простору в умовах сьогодення» для керівників предметно-методичних комісій та вчителів хімії, біології та екології.
  Низку серпневих заходів відділу природничих дисциплін традиційно відкрили Шабанов В., завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання Донецького ОБЛІППО, і Гундарева Г., завідувачка відділу природничих дисциплін. Вони проаналізували здобутки вчителів-природничників області у 2019-2020 навчальному році, спрямувавши їхню діяльність на новий навчальний рік. Учасники семінару розглянули такі питання, як розвиток професійної компетентності вчителів природничого циклу в контексті Нової української школи, упровадження нових методів навчання з урахуванням реалій сьогодення, інструменти роботи електронного дистанційного навчання тощо.
     Спікери Максименко О., директорка та вчителька географії КЗ «Званівська ЗОШ I-III ступенів», презентувала роботу обласної творчої групи щодо методичних рекомендацій з організації коригуючого навчання і діагностичних робіт з географії на початку нового навчального року, Горбунов М., учитель географії КЗ «Очеретинський НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів – дошкільний навчальний заклад (опорний навчальний заклад) Ясинуватського району, провів віртуальний огляд сучасних інтернет-технологій у шкільній географічній освіті. Комісарова І., учителька географії ЗОШ І-ІІІ ступенів № 57 Маріупольської міської ради, презентувала досвід учителів Маріуполя щодо створення інноваційного освітнього середовища.
    Підбиваючи підсумки заходу, учасники провели рефлексію та запропонували внести до резолюції VI Конгресу освітян Донеччини таке:
  • акцентувати увагу методичних служб та методичних об’єднань міст/районів/ОТГ на необхідності модернізації системи викладання дисциплін природничого циклу з урахуванням викликів сьогодення, зокрема активного впровадження технологій дистанційного та змішаного навчання;
  • визначити серед основних пріоритетів цифровізацію природничої освіти та впровадження STEM-технологій в освітній процес.