Аналіз роботи


Аналіз
роботи предметної методичної комісії
вчителів географії відділу освіти Іллінівської сільської ради
за 2019-2020 навчальний рік

         Предметна методична комісія вчителів географії у 2019/2020 навчальному році працювала над підвищенням рівня фахової майстерності вчителів, навчальних досягнень учнів, їх вихованості, реалізацію проблеми «Використання сучасних освітніх технологій з метою розвитку інноваційної особистості»
Головне завдання  – формування компетентного вчителя географії, який  може сформувати компетентного випускника, здатного проявити  свої здібності і задатки і реалізувати себе у сучасному світі. Задля підвищення компетентності педагогів та учнів протягом  2019-2020 навчального року  навчально-виховна робота вчителів географії була спрямована на виконання навчальних програм, особистісно орієнтоване і розвивальне навчання і виховання учнів, роботу з обдарованими учнями, підвищення ефективності позакласної роботи, організацію дослідницько-пошукової роботи та проектної діяльності.  
         Викладання географії в школах громади здійснюють  6  вчителів. Серед них: вищу освіту мають 5 педагогів (83%); незакінчену вищу освіту має 1 учитель (17%)   
      Відповідно до кваліфікаційних категорій:
-               вища категорія – 2 вчителів, що складає 33 % від загальної кількості вчителів;
-               І    категорія –  1 учитель, що складає 17 % від загальної кількості вчителів ;
-               спеціаліст – 3 вчителя, що складає 50 % від загальної кількості вчителів.                                                                    Педагогічне звання «старший вчитель» має – 2 вчителів – Амелін О.А.(Катеринівська ЗОШ), Швидка Л.М.(Степанівська філія І-ІІ ст).
Викладаючи географію вчителі  спрямовували свої зусилля на творчий пошук, поєднання традиційних і нетрадиційних ефективних форм і методів навчання, запровадження інноваційних технологій навчання, вироблення навиків практичного застосування набутих знань, належного рівня навчальних досягнень учнів, розвитку творчих здібностей та обдарувань.
       З метою реалізації  проблеми методичним об’єднанням і творчою групою протягом 2018-2019 навчального року було організовано і проведено ряд заходів, спрямованих на підвищення рівня фахової майстерності вчителів.
       Предметною методичною комісією на протязі року було проведено 4 засідання. У  січні 2020 року на тему – «Творчий підхід до роботи з обдарованими дітьми». Вчителі географії виступали з доповідями на теми: «Робота з обдарованими дітьми у школі. Розвиток інтересу школярів до вивчення географії» (Амелін О.А.), «Психолого – педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми» (Швидка Л.М.), «Шкільне наукове товариство у системі роботи з обдарованими учнями» (Філіппова Н.К.). Керівник ПМК Амелін О.А. підвів підсумки Олімпіади 2019р.
        У квітні 2020 року на четвертому засіданні ПМК вчителів географії розглядалися питання впровадження інноваційних технологій, освоєння та використання нововведень як вищого ступеня педагогічної творчості, професійного розвитку молодого вчителя в сучасній школі. Важливим питанням було питання підготовки учнів 9, 11 класів до ДПА та ЗНО з географії. В період між засіданнями вчителі займалися самоосвітою, приймали участь у фахових конкурсах та підготовкою до ЗНО. Педагоги працювали над темою  «Як формувати компетенції старшокласників засобами   сучасної географічної освіти» –  саме це питання є актуальним для усієї географічної  спільноти  нашої громади і саме воно було обговорене під час творчого діалогу між педагогами.
На останньому засіданні керівником НМК Амеліним О.А. були підведені підсумки роботи за 2019-2020 н.р. та аналіз результативності учнів у олімпіадах, творчих конкурсах, МАН та ін.
Інтелектуально обдарована молодь громади є активною учасницею різноманітних змагань, конкурсів, серед яких  найпочесніше місце посідають учнівські предметні олімпіади, які виявляють індивідуальність, природну обдарованість, талант кожного. Олімпіади з географії   охоплюють значну  кількість зацікавлених учнів, є однією з традиційних  форм роботи сучасної шкільної  освіти, що реалізують бажання школярів перевірити свої знання, здібності, уміння. Це вид змагання,  що стимулює потяг  учнів  до самоосвіти, виховує  наполегливість, поглиблений  інтерес  до  предмета, вміння  долати  труднощі. Тож традиційно щорічно учні шкіл беруть участь та перемагають в районному турі і стають учасниками і призерами обласних олімпіад.
У 2019-2020 навчальному році"  на базі загальноосвітніх навчальних закладів Іллінівської ОТГ у жовтні 2019 року проведено І (шкільний) етап, а у листопаді - грудні  2019 року, відповідно, проведено ІІ (ОТГ) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії. Аналізуючи якісні показники географічної олімпіади, слід відмітити середній рівень підготовки учасників.
      Досить низькою є робота учителів географії по залученню учнів до участі  у різноманітних географічних конкурсах, секціях МАН. Якщо аналізувати участь учнів громади у секції МАН, олімпіадах, конкурсах та ін. заходах слід відмітити роботу вчителя Іллінівського ОЗЗСО І-ІІІ ступенів Філіппової Н.К. та вчителя географії Тарасівського НВК І-ІІІст. Деканенко О.І.  Учні  шкіл громади були учасниками  інтернет – олімпіади «Олімпус», природничої гри «Геліантус», «Колосок» де показали непогані результати, отримавши сертифікати учасників та переможців.
Матеріально-технічна база для викладання географії бажає бути кращою.  Недостатньо географічних карт для проведення теоретичної та практичної частини уроків. Наочні таблиці є застарілими і  потребують заміни. Потребують поновлення і колекційні набори з тем «Корисні копалини»,  «Гірські породи», гербарії. Майже відсутніми в кабінетах географії є прилади – метеорологічні та вимірювальні. Необхідним на сьогоднішній день є придбання учбових глобусів, тренувальних компасів, барометрів і гігрометрів, топографічних і картографічних приладів і матеріалів. Усе це обладнання на сьогоднішній день можливо придбати, та, нажаль, лише за спонсорські  кошти, або за кошти вчителя.  Проте, майже в  усіх школах є альтернативні підручники, атласи, наочні посібники, географічні словники, енциклопедії, які використовуються по мірі потреби. Останні роки відзначається вчителями зниження в учнів попиту на наукову літературу, що пояснюється розширенням можливостей користування Інтернетом.  Тож на сьогоднішній день без використання ІКТ не можливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів, а кожен учитель повинен уміти орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і потреб навчально-виховного процесу, використовувати комп’ютерну техніку. Основними критеріями ефективності використання інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі на сьогоднішній день є  вміння вчителями використовувати ІКТ у власній педагогічній діяльності. Не виключенням є і вчителі географії, адже саме цей предмет потребує використання  коп’ютера для демонстрації багатьох об’єктів  і моделювання багатьох географічних процесів
         За результатами відстежень виявлено, що переважна більшість вчителів географії  району має вдома персональний комп’ютер, інші  використовують  шкільну комп’ютерну техніку. Усі вчителі використовують апаратне забезпечення, уміють здійснювати набір текстів та вставляти малюнки і таблиці до документів, друкувати, тиражувати та використовувати в освітньому процесі методичні та дидактичні матеріали, демонструвати відео-фільми та їх фрагменти. Майже усі педагоги  (95%) використовують електронні джерела та електронну наочність (енциклопедії, словники, ППЗ, посібники), а також  використовують різні комп’ютерні програми. 95% вчителів географії використовують засоби  підготовки презентацій (Power Point) та залучають учнів до  їх підготовки, при цьому надаючи їм консультації. 
Усі учителі географії Іллінівської громади уміють користуватися і користуються мережею Інтернет. Більшість учителів географії мають підключення до мережі вдома – 100%, 67% – в школі. В цілому можна зробити висновок, що учителі географії Іллінівської сільської ради використовують ІКТ при викладанні географії і мають вірний вектор розвитку з даного напрямку. Проте, діагностика показала, що навчання та самонавчання вчителів   не завжди призводить до бажаного рівня ІКТ-компетентності. Об’єктивними причинами є низька швидкість та якість Інтернету та мала кількість комп’ютерів у школах,  які підключені до мережі. Також  причиною  є той факт, що у багатьох школах сьогодні продовжують панувати застарілі підходи щодо організації  освітнього процесу, а відсутність запиту на набуті навички   не сприяє їх розвитку. Тож необхідно у 2019-2020 навчальному році націлити діяльність ПМК на організацію ряду заходів, які  сприятимуть підвищенню рівня використання сучасних інформаційних технологій при викладанні географії та у методичній діяльності.
        Проаналізувавши усе вищезазначене, можна зробити висновок, що ПМК учителів географії Іллінівської громади протягом 2019-2020 навчального року працювало задовільно. На основі усіх досягнень та недоліків розроблено методичні рекомендації на 2020-2021 навчальний рік.




                                             Керівник ПМК                        О.А. Амелін

Немає коментарів:

Дописати коментар